fredag 23 maj 2014

Silly Season: Uppdatering

Var ett tag sedan jag uppdaterade om Djurgårdens silly season men anledningen är att jag håller på att byta blogg leverantör.

Det som har hänt den senaste tiden för Djurgården är följande.
Spelare in:
12 maj 2014 | Mikael Tellqvist (G) från Dinamo Riga (KHL)
16 maj 2014 | Vyacheslav Trukhno (F) från Luleå (SHL)
21 maj 2014 | Markus Nordlund (D) från Ambrì-Piotta (NLA)

Mikael Tellqvist - Det var en väntad övergång då han är en Djurgårdare in i själen samt att han vill avsluta sin spelar karriär i Djurgården och har nu skrivet ett 3 års kontrakt vilket känns riktigt bra då han har spelat väldigt bra i KHL dom två senaste säsongerna.

Vyacheslav Trukhno - Är en mer en oväntad övergång då han inte riktigt har presterat i Luleå den senaste säsongen så i mina ögon har han mycket att bevisa. Kontraktet är skrivet på 1 år.

Markus Nordlund - Var också en oväntad övergång då jag inte tidigare har hört talas om honom samt att poängen var 14 (4+10) på 35 i Schweiziska ligan men han kanske är mer en grovjobbare eller defensiv back, återstår att se.

Spelare ut:
En spelare som nu bekräftat lämnar Djurgården är Dustin Johner vilket jag, som tidigare nämnts, är synd då jag gärna hade sett vad Dustin kan visa i SHL. Dock var han inte lika super som han var den första säsongen i Djurgården.
Hans nya klubb blev tillslut Västerås, som dessutom har lovat honom att han får spela kvar i Västerås om dom går upp i SHL.

Läs mer
Mikael Tellqvist | Djurgården
Vyacheslav Trukhno | Djurgården
Markus Nordlund |  Djurgården
Dustin Johner | Djurgården / Västerås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar